ΣΤ1. Ζω καλύτερα, Ευ Ζην, γνωρίζω τον εαυτό μου.


 

1.Το σύμφωνο συνύπαρξης της τάξης. Οι μαθητές συζήτησαν και διατύπωσαν δυο κανόνες που θεωρούν ότι είναι οι πιο σημαντικοί, θα αποδεχθούν και θα συμφωνήσουν να υιοθετήσουν. 2. Από πού προέρχονται οι αντιλήψεις μας; Συζητήσαμε με τους μαθητές για τα κανάλια μέσω των οποίων δεχόμαστε πληροφορίες για το κοινωνικό φύλο, π.χ. παραμύθια, αναπαραστάσεις ανδρών και γυναικών σε βιβλία, περιοδικά, μέσα μαζικής ενημέρωσης κτλ. Οι μαθητές ετοίμασα παρουσιάσεις PowerPoint, για τα «αντρικά» και «γυναικεία» επαγγέλματα. https://drive.google.com/drive/folders/11-kaHDnkwBQa5ypV-z_z2-l-Nk4-OJXK?usp=sharing 3. Ανθρώπινα δικαιώματα και ισότητα των φύλων στην καθημερινότητα. Συζητήσαμε με τους μαθητές το πώς θα ήταν αν μέσα στην οικογένεια, μέσα στο σχολείο και μέσα σε χώρους εργασίας οι άνθρωποι συμπεριφέρονταν με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και χωρίς έμφυλες διακρίσεις, τι θα συνέβαινε σε κάθε μία από τις παρακάτω περιπτώσεις αν άνδρες και γυναίκες αντιμετωπίζονταν ισότιμα. https://drive.google.com/drive/folders/1NQ1VCyeaqMyxJ13-BBtgqw9xEXs_DrXt?usp=sharing 4. Κατανόηση και ενσυναίσθηση, Συζητήσαμε με τους μαθητές γιατί κάποιοι άνθρωποι δέχονται επιθέσεις: - θα μπορούσε να είναι επειδή τα άλλα άτομα αισθάνονται πως απειλούνται από τη διαφορετικότητά τους; Η δραστηριότητα αποτέλεσε την βάση διαλόγου για τον εκφοβισμό. https://drive.google.com/drive/folders/1_wnvIS0kVmBXiPrkM4wT-0LYQKMyZl6N?usp=sharing 5. Οι πρώτες Ελληνίδες – Οι μαθητές ετοίμασαν παρουσιάσεις για πρωτοπόρες γυναίκες σε όλους τομείς της ζωής. https://jamboard.google.com/d/1BMiu-pU1ukA7qKGXrsCir7FbuMQlNqenY7Z-QmQJIhQ/edit?usp=sharing 6. Αντιμετωπίζοντας τις διακρίσεις, ζητήσαμε από τις/τους μαθήτριες/ές να σκεφτούν μια εποχή κατά την οποία αντιμετωπίστηκαν άδικα ή άνισα, και να μοιραστούν αυτές τις εμπειρίες ενώπιον όλων. Καταγράφουμε την κύρια ιδέα κάθε εμπειρίας σε ένα φύλλο χαρτί.. Ρωτήσαμε τις/τους μαθήτριες/ές ποιες στρατηγικές και τεχνικές ενδεχομένως θα χρησιμοποιούσαν για την αντιμετώπιση και την καταπολέμηση τέτοιων ή παρόμοιων διακρίσεων. Εκπαιδευτικό Υλικό/ Συνδέσεις /Βιβλιογραφία KMOP, Rainbow School (2019). Full Curriculum, “Combating HOMophoBic and Transphobic bullying in schools - HOMBAT”. Funded by the European Union’s Rights Equality and Citizenship Programme (2014-2020), Grant Agreement 76474. Connect with respect. Preventing gender-based violence in schools. Μετάφραση – Προσαρμογή: Μαρία Πατεράκη για το Πολύχρωμο Σχολείο 2019. Teacher’s Guide to Inclusive Education, σελ. 20 https://www.iglyo.com/wp-content/uploads/2012/04/IGLYO-Teachers Guide-to-Inclusive Education2.pdf?fbclid=IwAR05nF168w22t16SiAy14YmTjC5cuTy1Pai3LVDSBan dBsEzcNvurTQl1-k Μετάφραση – Επιμέλεια – Προσαρμογή: Πολύχρωμο Σχολείο (2016).

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Ιστορία του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας

Έναρξη Σχολικής Χρονιάς

Η πόλη μας - Από το Χθες στο Σήμερα...